План роботи

План роботи ММО вчителів розваивального навчання на 2019-2020 н.р.

І засідання 

Круглий стіл 

Серпень 2019 року 

Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі

1. Аналіз роботи ММО за 2018-2019 н.р. Надбання, успіхі, недоліки та шляхи їх усунення.

Харзєєва Т.П. 

2. Обговорення і затвердження плану роботи МО вчителів розвивального навчання на 2019-2020 н.р.

Всі члени ММО 

3. Обговорення методичних рекомендацій щодо проведення першого уроку у 2019 р.

Малишевська Л.Л. 

4. НУШ. Нові правила для перших класів. Усе, що варто знати батькам.

Яковенко О.В., Желдакова О.М. 

5. Огляд новинок навчально-методичної літератури та фахових видань.

Всі члени ММО 

ІІ засідання 
Актуалізувати питання про використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах. Створити умови для поглиблення знань педагогів щодо використання технологій НУШ на уроках, удосконалення знань про використання інтерактивних методів роботи у структурі уроку з превентивного навчання.

1. Впровадження НУШ, застосування нових форм і методів навчання. Самостійна робота, як вид навчальної діяльності молодшого школяра.

Галка Ю.С. 

2. Ігротерапія і корекційна робота в інклюзивних класах.

Ленець В.В., 

Комар Г.П. 

3. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики.

Всі члени ММО 

4. Диспут «Вчитель-вчителю». Формування пізнавальних інтересів шестирічних першокласників.

Всі члени ММО 
ІІІ засідання 

Скарбничка педагогічного досвіду. Вернісаж творчих знахідок.

1. Студія «Педагогічні відкриття». Звіти вчителів «Цікавинки з методичної скриньки» (З досвіду роботи вчителів).

Всі члени ММО 

2. Панорама ідей. Пропозиції щодо плану роботи МО на 2020-2021 н.р. Створення банку ідей щодо планування науково-методичної роботи на наступний рік. 

 Члени МО

Аналіз роботи
методичного об’єднання
вчителів розвивального навчання
за 2019-2020 н. р.

Система розвивального навчання забезпечує вищий рівень навчальних досягнень. Система РН забезпечує формування і розвиток не лише учнів, як суб'єкт навчання, а й учителів як суб'єкти педагогічної діяльності. Робота за системою РН регулюється на державному рівні наказом Міністерства освіти і науки України.
В Марганецькій гімназії працює 4 вчителів за системою розвивального навчання.Мають вищу категорію - Касьянова С.Г.,Желдакова О.М. , Морщавка С.В.Приходченко Я. М.-ступінь вищої освіти « бакалавр», навчається у Мелітопольському державному педагогічному інституті для підвищення ступеню вищої освіти до «магістра»за спеціальністю: Початкова школа.Інклюзивна освіта.Мають звання:«Учитель-методист»-3.Мають відзнаки:«Відмінник освіти України»-1..Касьянова С.Г. в цьому навчальному році пройшла атестацію та підтвердила вищу категорію, звання «Учитель –методист».
В цьому навчальному році вчителі працювали над науково- методичною проблемою «Шляхи формування комунікативних умінь і навичок, як ключовий напрямок розвитку соціальної компетентності учнів».
Основними напрямками в роботі стали:
-реалізувати особистісно-зорієнтований та компетентнісний підходи , як пріорітетні у навчанні та соціалізації школярів початкової ланки;
-створювати сприятливі умови для формування й розвитку комунікативних вмінь та навичок учнів, активізувати мотиваційно-пізнавальну діяльність
завдяки застосуванню групових, діалогових, інтерактивних технологій;
-досконало володіти змістом оновлених навчальних програм та підручників нового покоління;
-проаналізувати результати державної підсумкової атестації з математики,
української мови, читання учнів 4 класу, передбачити відповідні коригуючі
заходи, спрямувавши роботу вчителів на розвиток логічного та продуктивного мислення учнів, уміння працювати з підручником, додатковою інформаційною літературою.
-використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими учнями, залучаючи їх до участі у Всеукраїнських та Міжнародних проектах;

-проаналізувати результати державної підсумкової атестації з математики,
української мови, читання учнів 4 класу, передбачити відповідні коригуючі
заходи, спрямувавши роботу вчителів на розвиток логічного та продуктивного мислення учнів, уміння працювати з підручником, додатковою інформаційною літературою.
-використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими учнями, залучаючи їх до участі у Всеукраїнських та Міжнародних проектах;
-постійно працювати над підвищенням професійної та загальнокультурної компетентності.
Касьянова С.Г. пройшла курсову перепідготовку як заступник директора з НВР та учитель початкових класів при КЗВО «ДАНО»( очно-заочна форма) , захистила курсову роботу з актуальної теми « Розроблення моделі освітнього закладу на засадах Концепції Нової української школи» та 15 годинне навчання при КЗВО «ДАНО» « Формування підприємницької культури для учнів початкової школи».
Учителі пройшли вебінари:
1. Інтерактивні інструменти формувального оцінювання.
2«Друге дихання» в дистанційному навчанні: узагальнення та нові ідеї.
3.Скринкасти,форми і методи подачі навчального матеріалу під час дистанційного навчання.
4.Дослідницька діяльність в екологічному вихованні учнів початкових класів.
5.Використання онлайн-тестів для організації дистанційного навчання в умовах карантину.
6.Технології дистанційного навчання в початковій школі: рекомендації для профі і не тільки.
7.“Дистанційна освіта. Як поєднати різні сервіси для комфортного навчання вдома!”Використання сервісу ZOOM.
8. «Онлайн – сервіси для створення тестів».
9.« Використання можливостей на урок для дистанційного навчання».
10.« Організація дистанційного навчання в умовах карантину»
Учителі приймали участь в роботі шкільного та міського методичного об’єднання вчителів початкових класів РН.
Учителі систематично ділилися досвідом роботи, виступаючи на педрадах, запрошуючи на відкриті уроки , заходи. В цьому році кожен підготував власну розробку для участі у фестивалі педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «TDU-FEST Dnipro -2020».
Касьянова С.Г. розробила посібник для реалізації наскрізної змістової лінії в 1-4 класах « Екологічна безпека та сталий розвиток» як засіб інтеграції ключових і загальних компетенцій,навчальних предметів та предметних циклів – Проекти в 1-4 класах « Поверни планеті усмішку».
Морщавка С.В. розробила посібник для вчителів «Множина», в якому розроблено серію уроків з логіки.

- Я досліджую світ - інтегрований курс у 2 класі НУШ (Приходченко Я.М.);
Звідки беруться барвники? Експерементуємо з овочами та фруктами.(2 клас НУШ)(з презентації Приходченко Я.М.)
У 2019-2020 році вчителі систематично проводили творчу роботу з обдарованими учнями, залучаючи до Всеукраїнських конкурсів «Колосок»(35 % учнів), «Кенгуру»(27%), «Соняшник»(27 %) , де учні показали хороші результати.

В цьому році учні 4 класу класу взяли участь у Всеукраїнській олімпіаді з математики під час методичного тижня на освітньому сервісі«На урок»(51%), учні 2 класу вперше прийняли учать у Всеукраїнському конкурсі « Українське народознавство» (із 29 учнів 1 учень виборов 1 місце,9 учнів -2 місце і 10 учнів -3 місце).

Учениця 3 класу виборола ІІ місце у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика на міському рівні.

Також учні приймали участь у ярмарках, виставках ,святах, різних декадах.
Всі знають, що експериментування це засіб пізнання. Тож саме в День знань учні зустрілися з науками і були вмотивовані на навчання, а веселий квест допоміг учням зрозуміти що вивчати науки можна весело.

Запам’ятався учням 1-4 класів « Осінній ярмарок з казковими аніматорами», де батьки закладу долучилися до формування в учнів підприємницької культури .
В рамках тижня знань правил дорожнього руху цікаво пройшов КВК в 4 класі«Я пішохід», де змагалися 2 команди веселих та кмітливих.

Цікаво пройшов Всесвітній День письменників, де талановиті учні зустрілися разом з творчими вчителями гімназії, бібліотекарем та познайомили всіх зі своїми творами(відео на сайті Марганецької гімназії).
У 3 класі весело пройшов квест до Дня української мови з участю батьків класу.
Родзинкою цього року стала робота з батьками. Особливо хотілося відзначити батьків 2 класу, які стали волонтерами, взялися провести самостійно новорічні свята, організувавши театральний гурток.

Запам’ятався учням майстер –клас від батьків 2 класу « Розпис пряників» .

Батьки 1 класу провели цікаво День Святого Миколая.

Учні 3 класу підготували до цього свята для 1-4 класів незабутню казку.
У 1,3 класі пройшло родинне свято-подарунок для мам. Конкурси , сюрпризи для рідних , пісні,танці вразили писутніх.
У 4 класі цікаво пройшла ігрова програма, яку провели хлопчики « Нумо, дівчатка!».
День спорту завжди проходить весело. Були проведені «Веселі старти», де кожен зміг оцінити свою силу, кмітливість, витривалість.
Важливим напрямком в роботі є знання учнями прав і обов’язків,тому вчителями 1-4 класів були проведені цікаві заходи « Я маю право».
Цікавою роботою стала участь учнів початкової школи Марганецької гімназії в проекті природничо –математичного напрямку « Озеленення України».Учні 1-4 класів отримали ділянку, де потрібно було самостійно вивчити природні умови,скласти список рослин, які могли б рости, вивчивши їх, розмітити ділянку та скласти свій план висадки рослин(малюнок, план-схема).Велику активність проявили учні 3 та 4 класу.
Сподобалася учням 4 класу Марганецької гімназії екскурсія до міського краєзнавчого музею, яка була присвячена Дню визволення м.Марганця від німецько-фашистських загарбників.
Малишевська Л.Л. брала участь у конкурсах і вебінарах:
Яковенко О.В та Митолап Л.О. в цьому навчальному році пройшли атестацію педагогічних працівників.
Видавнича діяльність Митолап Л.О.:
http://videouroki.net/filecom.php?fileid=98732226
Семь чудес Днепропетровщины
Праздник прощания со 2 классом
Методика формування комунікативно-мовленнєвих умінь  і навичок молодших школярів
Применение здоровьесберегающих технологий на уроках в начальной школе.
http://videouroki.net/filecom.php?fileid=98732499
Виховна година до річниці з дня народження Т.Г. Шевченка 
"Урок критичного мислення з читання в 3 класі. Тема: «Як хліб ходить»"
http://kopilkaurokov.ru/nachalniyeKlassi/uroki/308832                              
"Сценарий праздника весны 8 марта"                    
Уроки з використанням інтерактивних технологій проходять цікаво, продуктивно, знімають закомплексованість в учнів з різним рівнем навчальних досягнень. Головне, що відбувається розвиток творчих здібностей учнів, пізнавальних інтересів, значно зростає ефективність уроків читання, в учнів виникає бажання читати, вдало формуються математичні компетентності.
Приходченко Я.М.(2 клас),Желдакова О.М.(1 клас) працюють за програмами, які спрямовані на реформування освіти за Концепціїєю «Нова українська школа».
-належне оволодіння змістом і методикою сучасних технологій, особиста переконаність у необхідності застосування новітніх форм, методів , технологій навчання в умовах реформування освіти та впровадження Концепції Нової української школи;
-розвивати креативність суб'єктів педагогічного процесу (учня і педагога);
-запроваджувати комп`ютерні технології при викладанні навчальних предметів;
Учителі постійно працювали над підвищення своєї фахової майстерності через курси,семінари,вебінари,методичні об’єднання,самоосвіту. Самостійно запровадили дистанційну освіту учнів 1-4 класів під час карантину на освітній платформі GoogleClassuoom .Організовували співпрацю з батьками через вайбер, скайп. Використовували в роботі освітні – сервіси «Освіторія», «На урок» та інші.
Касьянова С.Г. та Желдакова О.М. реалізуючи принцип наступності підготували виступи учнів на семінар зі сталого розвитку, який проходив у Марганецькій гімназії для директорів, заступників освітніх закладів міста. Всі вчителі презентували свій досвід роботи з цієї теми, підготували виставку педагогічних ідей, матеріалів «Подорож країною Здоров’ятко».
Творчо пройшла у формі квесту тематична педрада«Формування дослідницьких компетенцій учнів як пріоритетної складової процесу соціалізації особистості» Яку провела Касьянова С.Г., заступник директора з НВР .
Вчителі підготували творчі виступи:
- Формування дослідницьких компетенцій учнів як пріоритетної складової процесу соціалізації особистості (Касьянова С.Г.);
- Формування дослідницьких компетенцій учнів на уроках математики НУШ (Желдакова О.М.);
- Соціалізація учнів на уроках природознавства (Морщавка С.В.);
В цьому році оновилися кабінети 1-4 класів, кабінети 1-2 класів НУШ оновилися новими освітніми осередками. Перший клас отримав нові парти, інтерактивну дошку, принтер,ноутбук, дидактичний матеріал для уроків.
Учні першого класу провели своє перше свято в школі
« Посвята в першокласники» та « Посвята в читачі» Вони приймали привітання від старших товаришів, батьків, вчителів. Розповідали про життя у школі та співали веселих пісень.
Учні 1 класу НУШ отримали задоволення від проведених уроків – квестів. Такі заняття проходили в ігровій формі, де вони практично намагалися разом знайти відповідь на поставлені запитання.
Яскраво пройшли тематичні тижні, ранкові зустрічі « Моя школа», « Моя сім’я», « Ми підприємці», « Світ захоплень», «Світ рослин».Діти із захопленням пізнавали нове, працювали в групах, в парах.
Досліджували навколишній світ, помічали зміни в природі, порівнювали предмети, міркували, проводили експерименти, робили свої висновки.
На уроках з математики намагалися самостійно вирішити проблеми та довести їх.
Незабутнім став День здоров’я. Де учні на всіх уроках говорили лише про здорове харчування та здоров’я, а на перервах смакували корисну їжу про яку потурбувалися батьки, вчителі кухарі,пригощали друзів. Всі одягнулися у костюми.2 клас –це були вітамінки,а 1,3,4 класи- зайчики.
  Чудово пройшов Всесвітній день захисту тварин. Учні не тільки розповідали про тваринок, але і принести свої улюбленців на виставку. Тема захисту тварин була інтегрована вчителями в навчальні предмети.

МІСТО ДНІПРО 

Актуальні проблеми вивчення освітніх галузей відповідно до Державного стандарту початкової освіти

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до концепції «Нова українська школа»«

Основи соціальної і здоров’язбережувальної компетентності»

«Вчимося жити разом»

ОНЛАЙН – КУРС EdEra 

«Основи здоров’язбережної компетентності »

«Живемо разом»

«Домедична допомога»

«Участь батьків у організації інклюзивного навчання»

«Недискримінаційний підхід у навчанні»

«Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами»

«Онлайн – курс для вчителів початкової школи»

PROMETHEUS (Київський університет) 

«Критичне мислення для освітян»

«Психологія стресу та способи боротьби з ними»

ВЕБІНАРИ 

«Ігри та вправи для синхронного розвитку обох півкуль мозку»

«Досліджуємо медіа: прийоми роботи в курсі навчання грамоти»

«Навчання грамоти без слів»

«Бінарні уроки як засіб реалізації інтегрованого підходу»

«Подання алгоритмів за допомогою блок - схем»

«Навчаємо дітей писати без стресу»

Інтегрований курс «Я досліджую світ»«Діти ХХІ століття: особливості їх навчання»
Результати навчання учнів 4-А класу:
 

Яковенко О.В. провела для молодих вчителів серію відкритих уроків:
 ØДіти єднають Україну» (за участю батьків класу)
ØКнига – ключ до знань»(за участю бібліотекаря школи)                
ØУрок – проект «Збережемо планету чистою»
ØСвята «Прощавай, початкова школо», Дякуємо, букварику».
ØУрок – вікторина з читання «Казкові персонажі»
ØУроки математики
Ø4клас «Додавання та віднімання дробів»
Ø1клас «Порівняння величин за певною ознакою»
ØУкр.мова
Ø2клас «Перевірка орфограм слабкої позиції за словником»
ØДизайн і технології
Ø«Жителі царства Нептуна» (інтегрований урок)
1-Б клас (вчитель Галка О.С.) та 1-В клас (вчитель Харзєєва Т.П.) навчаються в умовах Нової української школи.
З досвіду роботи вчителі можуть стверджувати, що учні набагато швидше адаптувалися в школі й краще спілкуються між собою, у них не згасає мотивація до навчання. Цьому сприяли перші дні дитини в школі з курсом «Ведення в шкільне життя». 
Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору. У класі створено навчальні центри (зони): центр відкриттів, центр новин, центр матеріалів, комунікативний центр, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр. Освітнє середовище, звісно, виглядає по-іншому, оскільки при плануванні освітнього простору ми враховували розміри класної кімнати, кількість учнів, наявність технічних засобів та дидактичного матеріалу.

Щодня навчання розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами. Це дуже важливий елемент, спрямований на розвиток співпраці, емоційного інтелекту і вміння працювати в команді.

Вітання, цікаве подання матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомагають згуртувати дитячий колектив, сприяють розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності.
Частина уроків у нас інтегровані. Це означає, що одну тему діти вивчають з перспективи різних предметів. (“Я досліджую світ”, наприклад, об’єднує сім освітніх галузей). Також діти вчаться використовувати отримані знання на практиці. Так від “я знаю” переходять до “я вмію”.
Значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.
Під час навчальної діяльності у класі активно використовую LEGO. Учні, виконуючи веселі завдання, тренують пам’ять, розвивають моторику і мислять творчо.
Велика увага приділяється дослідницькій діяльності першокласників, де діти самостійно шукають відповіді на запитання, осмислюють вивчене. Цікавими є заняття дослідницького характеру, проведені на шкільному подвір’ї або за межами школи.

 Діти грають в навчальні ігри онлайн, переглядають безліч відео та слухають музичні твори. Вчителі намагаються залучити всі органи чуття дитини для всебічного вивчення предмету дослідження.


   Вчителі  Харзєєва Т.П та Галка Ю.С. дозволяють дітям помилятись. Лише так вони робитимуть висновки. Ми не ідеальні – діти також. Показують дітям, що вчитель також може помилитись. В класах НУШ прийнято допомагати, підтримувати товариша.
Батьки наших учнів – наші помічники. Ми багато спілкуємось, Завжди прагнемо особистої розмови. Просимо  батьків прийняти нас в свою родину. Вчителям вдалось переконати батьків у перевагах Нової української школи безпосередньо роботою в класі. Це було не складно: батьки бачать зміни і їхній вплив на розвиток дитини.
Особливо помітна підтримка батьків в час дистанційного навчання. Можна впевнено говорити, що продуктивне та творче  навчання стовідсотково відбулося.
Життя в умовах, що постійно змінюються, вимагає від фахівця вміння регулярно розв'язувати нові, нестандартні проблеми. Ознакою часу є підвищена професійна мобільність. Використання на засіданням ММО інтерактивних форм роботи передбачає моделювання навчальних ситуацій, проведення ділових та інтелектуальних ігор, бліц турнірів, методичних понарам, що ефективно сприяє  формуванню навичок і вмінь, викликає бажання знаходити нові підходи до навчально-виховного процесу.

Серпень 2020 року 
І засідання 
Круглий стіл 
Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі (після дистанційного навчання)
1. Аналіз роботи ММО за 201
9-2020 н.р. Надбання, успіхі, недоліки та шляхи їх усунення. 
Харзєєва Т.П. 
2. Обговорення і затвердження плану роботи МО вчителів розвивального навчання на 2020-2021 н.р. 
Галка Ю.С.
3. Обговорення методичних рекомендацій щодо проведення першого уроку у 2020 р. 
Митолап Л.О. 
Всі члени ММО 
5. Методичні рекомендації щодо нового навчального року.

                                     Кострикіна В.В.  та методист відділу освіти
                                          Аналіз роботи
методичного об’єднання
вчителів розвивального навчання
за 2018-2019 н. р.

  Дитина від своєї природи – допитливий дослідник, відкривач світу… Слід дитину спонукати до самостійної пізнавальної діяльності, формуючи з малих літ допитливість, прагнення до навчання, яке має бути радісною працею.
В.О.Сухомлинський
  Метою розвитку освіти на період до 2021 року є: підвищення доступності якісної конкурентнтоспромохної освіти відповідно до вимог суспільства, економіки; забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними здібностями, потребами на основі навчання протягом життя.
 Упродовж  року вчителі методичного об’єднання розвивального навчання активно впроваджували такі форми роботи, як тренінги, брейд-ринги, «мозгові атаки» методичний  аукціон, творчий портрет, методичні калейдоскопи,естафети тощо.
   У період між засіданнями методичного об’єднання  вчителі підвищували свою фахову майстерність, відвідуючи семінари-практикуми, отримуючи індивідуальні консультації, вивчаючи публікації журналів та газет: «Початкова школа», «Початкове навчання та виховання», «Початкова освіта», «Відкритий урок», «Все для вчителя», та інших педагогічних видань.
В Марганецькій гімназії працює 4 вчителя з розвивального навчання за системою Ельконіна – Давидова: Касьянова С.Г.,Желдакова О.М.,
Морщавка С.В. ,Приходченко Я.М. Всі працюють за програмами складеними освітнім закладом Марганецької гімназії, сваленими педрадою та затверджені наказом директора.
 1 клас(Приходченко Я.М.) працює за освітньою програмою нової української школи складеною на основі Типової освітньої програми під керівництвом О.Я.Савченко, яка затверджена наказом від 21 лютого 2018року МОН України № 268 та Нетипової  освітньої програми для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти за системою розвивального навчання Д.Б. Ельконіна, В.В.Давидова, яку визнано такою, яка відповідає вимогам Державного стандарту початкової освіти і може використовуватися в закладах загальної середньої освіти згідно листа Державної служби якості освіти №01-22/326 від 24.05.2018 року. 
У 2018-2019 н.р.оснащений 1 кабінет для першачків новими меблями, технічними засобами, наочністю .За батьківські кошти придбані шафи на кожного учня для зберігання шкільних речей. У кабінеті організовано 7 освітніх осередків. Для ранкових зустрічей,свят використовувався окремий  кабінет, оснащений  килимочком ,сценою, музичним інструментом.
Учитель 1 класу докладає багато зусиль, щоб уроки відповідали завданням нової української школи.
  У 2018-2019 н.р. вчитель Касьянова С.Г. підвищила професійний рівень на курсах за          програмою НУШ         
м. Нікополь, при КЗВО „Дніпровська академія неперервної освіти  на тижнених курсах  вчителів початкових класів та заступників директорів,  пройшла серію вебінарів; «Формування глобальної компетентності школярів як запоруки успішності молоді», « Інтегроване навчання- вимога сучасності» ,  «Інтеграція Вікіпедії сестринських вікіпроектів в освітній процес»,          « Створення шкільного STEM-центру: поради та принципи».Касьянова С.Г., Желдакова О.М., Морщавка С.В., Приходченко Я.М. прийняли участь в інтернет – марафоні « Змінюємо школу разом: новий освітній простір та сучасні технології»:«Створенння освітнього середовища НУШ», « lego-кубики на уроках в 1 класі», « Освітні методики the Lego Foundation у початковій школі» та ін.
Желдакова О.М. пройшла  атестацію та підтвердила вищу категорію та звання «Учитель-методист», пройшла І етап незалежної сертифікації , яку проводили представники комісії ДСЯО, де показала високі результати- із 120 балів набрала109.
Вчителі Желдакова О.М., Морщавка С.В., Приходченко Я.М. прийняли участь обласній вистаці творчих педагогічних  здобутків, де поділилися з освітянами своїми наробками.
В 2018-2019 навчальному році була проведена педрада Касьяновою С.Г., заступником директора з НВР, вчителем початкових класів РН у формі кейс технології «Інтегроване навчання як чинник цілісного сприйняття світу та формування соціальної активності учнів».
Касьянова С.Г. підготувала цікавий виступ«Інтегроване навчання як чинник цілісного сприйняття світу та формування соціальної активності учнів», 
« STEM освіт- освіта,що змінює долю дітей»(відео сюжети, групова форма роботи).
 Предоставила Приходченко Я. М.«Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи», учителі практично ознайомилися з деякими аспектами інтегрованого навчання в початковій школі, особливо в 1 класі. Желдакова О.М. розкрила  практично питання « Перевернуте навчання. Його плюси і мінуси».
   Цікаво пройшли в Марганецькій гімназії методичні декади. З 12 листопада пройшла декада з української мови«10 незвичайних днів української мови в початкових класах». Урочисто пройшло відкриття декади. Учні 4 класу декламували вірші, співали пісні «Наше диво калинове - українська рідна мова».   
  Кожен клас отримав маршрутний лист на 2 тижні. Учні, які стали призерами в конкурсі з української мови ім П.Яцика (І тур-15 учасників) отримали грамоти. Перші місця вибороли: учениця 4 класу Дубовик В., учень 3 класу                 Сахаровський М.
   З метою виявлення обдарованих учнів у ранньому віці, були проведені для
2-4 класів олімпіади з української мови. Перші місця вибороли Дубовик В.(4 клас), Єфанова П. (3 клас), Дзень М(2 клас).
   У клубі «Умілі ручки» учні виготовляли до улюблених українських творів об’ємні роботи, аплікації в різних техніках. Кожна робота була неповторною.
   Цікаво пройшов 16 листопада квест для учнів 1-4 класів «Весело ми граємо - мову вивчаємо», де задіяні були і бібліотекар, і вчителі гімназії, і старшокласники.
  Захоплююче пройшла робота над проектом «Українська мова в українській кухні». Діти не тільки шукали інформацію про українські страви, використовуючи ІКТ, спілкуючись з родинами, опитуючи вчителів,  але взяли участь у майстер-класах, які провели батьки. Учні 2 класу виготовляли дерунці з картоплею та сметаною (учитель Морщавка С.В.), 3 клас ліпили галушки (учитель Касьянова С.Г.) , а 4 клас - вареники (Желдакова О.М.). Дружними родинами дегустували свої вироби.У святковій залі 23 листопада пройшла презентація проектів «Українська мова в українській кухні». З першої хвилини учні 1 класу( Приходченко Я.М.) своєю веселою піснею створили атмосферу позитиву. Діти 2- 4 класів розповідали про свої дослідження, демонстрували свою роботу в приготуванні українських страв, частували присутніх, співали жартівливі українські пісні, які додавали святкового настрою.Журі відзначило роботу учасників грамотами.
З метою формування підприємливості, для учнів організовані були ярмарки.

  У цьому навчальному році в Марганецькій гімназії пройшла декада з образотворчого та музичного мистецтв. З 11 березня по 22 березня для учнів 1-6 класів проводилася цікаві заходи. Діти мали змогу на інтегрованих уроках вивчити різні техніки малювання (плямографія, ниткографія, штампування, забризкування, пальчиковий живопис, малювання тичком, воскографія та ін.). Учні малювали метеликів під музику (Ф. Шопен, В.Моцарт,П. Чайковський,     Ф. Лист), яка надихала їх на вибір кольорів. 
  Учні познайомилися з творами художників України, серед яких були представлені творчість відомої майстрині К. Білокур, художника
І. Марчука, який винайшов свій стиль у мистецтві -«Пльонтанізм » та був
 внесений в Британії до списку «100 геніїв сучасності».
Була проведена виставка дитячих робіт «Музика у фарбах». Приємним сюрпризом стало те, що до декади долучилися учні старших класів з учителем англійської мови Бідняк С.С. Вони представили улюблених
співаків, музикантів в проектних роботах та зробили виставку, яка зацікавила усіх учнів, які люблять англійську мову.
На уроках Музичного мистецтва, класних годинах учні виготовляли шумові музичні інструменти , сворювали веселі оркестри. На фестивалі  креативної музики в Марганецькій гімназії  учні  продемонстрували свою творчість. Перше місце вибороли учні 4  та 1 класів( вчителі Желдакова О.М.,Приходченко Я.М.), друге місце посіли учні 2,3 класів ( Морщавка С.В., Касьянова С.Г.). На фестивалі виступив учень 3 класу Короленко Є., який виборов ІІ місце на Міжнародному конкурсі « Золотий орфей»м. Дніпро,клас фортепіано.
До Великодня учні виготовляли крашанки,писанки.
  Протягом року, з метою активізації роботи з обдарованою молоддю,  вчителі розвивального навчання Марганецької гімназії  сприяли залученню учнів до участі у Веукраїнських олімпіадах з математики та української мови « Всеосвіта Осінь -2018»,« Всеосвіта Весна-2019», Міжнародній грі з української мови   « Соняшник», Міжнародному природничому конкурсі« Колосок», у Міжнародному  математичному конкурсі    « Кенгуру» , більшість учасників ортимали призові місця та нагороди.
  Цікаво пройшов конкурс у Марганецькій гімназії« Машини майбутнього»,який розвиває у учнів уяву, фантазію ,творчість, бажання вивчати науки.
  На міському конкурсі « Модель машини майбутнього»учень 2 класу зайняв 1 місце(учитель Морщавка С.В.), учень 4 класу зайняв 3 місце ( учитель Желдакова )                                                                            
Цікаво пройшли виховні заходи з практичними іграми, зустрічами , переглядом мультфільмів,презентацій з безпеки життєдіяльності та ЦЗ( Приходченко Я.М., Касьянова С.Г., Желдакова О.М., Морщавка С.В.)

    Для учнів вчителі 2-4 класів РН провели цікаві екскурсії до козацького міста Запоріжжя. Протягом року учні 3 класу знайомилися з козацькими традиціями, стравами, а у травні відвідали музей під відкритим небом
о. Хортиця та кінний театр, де учні побачили виступ козаків та скуштували козацький обід.

Підсумковою роботою стало проведення ДПА в 4 класі з української мови та математики( учитель Желдакова О.М.)Всі учні справилися з роботою.

Аналіз результатів
державної підсумкової атестації
 учнів 4 класу з української мови (українська мова та літературне читання)

Клас
Всього учнів
Виконували роботу
Рівень навчальних досягнень
високий
достатній
середній
початковий
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
4
26
26
8
31
14
53
4
15
-












Учитель 4 класу Желдакова О.М.
Аналіз  результатів
державної  підсумкової  атестації
з математики   за  курс  початкової  освіти
учнів 4 класу

Клас
Всього учнів
Виконували роботу
Рівень навчальних досягнень
високий
достатній
середній
початковий
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
4
26
25
11
44
11
44
3
12
-













Відсутній 1 учень по хворобі(довідка від 27.05.19)- Головін Дмитро Андрійович
   Протягом 2018 – 2019 н.р. я працювала над проблемою «Формування комунікативних якостей учнів шляхом впровадження інноваційних технологій,спрямованих на розвиток соціальної компетентності учня».

  Робота над цією проблемою дозволяє сформувати особистість вільну і толерантну, яка вміє самостійно добувати і застосовувати знання, не тільки бачити проблеми, але і вирішувати їх, чітко планувати дії, співпрацювати в колективі, проводити аналіз результатів своєї діяльності.
    Тому головною метою моєї методичної системи є формування компетентної і толерантної особистості школяра через створення індивідуальної траєкторії розвитку на основі застосування інноваційних технологій навчання. У кожній дитині природою закладені певні нахили та здібності, тому для мене, як вчителя, важливо щоб навчання на моїх уроках було не лише комфортним, але і мало мотиваційну основу для будь-якої дитини.
   В основі моєї роботи лежить побудова індивідуальної траєкторії розвитку учнів, яка передбачає можливість планування навчальної діяльності школяра згідно поставленим цілям уроку і можливостям учня.  При цьому мої функції, як вчителя, тепер варіюють від інформаційно-контролюючої до консультативно-координуючої.
 У своїй роботі використовувала різні форми роботи.
Урочна форма:  уроки- подорожі, уроки- дослідження, інтегровані уроки, уроки практикуми, уроки-репортажі, уроки-проекти, уроки, проведені батьками.
                
Протягом двох тижнів у гімназії проходила декада української мови. Кожен клас отримав завдання, виконуючі які діти знайомились з виникненням української мови та традиціями українського народу.

Позаурочна – основною формою, якої є організація індивідуальної роботи на основі застосування сучасних технологій – це проведення олімпіад, міжнародних та Всеукраїнських конкурсів.
               
Учитель Марганецької спеціалізованої школи №2 Філякіна Марина Юріївна
за навчальний рік пройшла курси та прослухала вебінари

 Творчу особистість  може навчити і виховати  тільки творча особистість. Сьогоднішні нестандартні діти вимогливі до свого вчителя, що спонукає вчителя до творчості, змушує відкидати застарілі, знаходити нові досконалі методи  - так вважає Т. П. Харзєєва.

Аналіз результатів
державної підсумкової атестації
 учнів 4-А класу з української мови (українська мова та літературне читання)

Клас
Всього учнів
Виконували роботу
Рівень навчальних досягнень
високий
достатній
середній
початковий
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
4-А
27
27
11
40
14
51
2
9
-












Учитель 4 класу Ковальова Л. І.
Аналіз  результатів
державної  підсумкової  атестації
з математики   за  курс  початкової  освіти
учнів 4 класу

Клас
Всього учнів
Виконували роботу
Рівень навчальних досягнень
високий
достатній
середній
початковий
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
к-сть
%
4-А
27
27
12
45
15
55
-
-
-













Учитель 4 класу Харзєєва Т. П.

   В 2019 році Л.О. Мітолап  та О. М. Желдакова пройшли перший етап сертифікації вчителів.

 Діяльність методичного об’єднання вчителів розвивального навчання була спрямована на пошук наукових новинок, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання учнів відповідно до гуманно-особистісних технологій, реалізацію рівноправного діалогу між учителем та учнем.


                                                        І  засідання
Круглий стіл
Серпень 2018 року

1.  Аналіз роботи ММК за 2017-2018 н.р.. Надбання, успіхи, недоліки та шляхи іх усунення.
Харзєєва Т.П.
2.    Актуальні проблеми початкової школи і шляхи їх вирішення.
Митолап Л.О.
3.  Методичні рекомендації щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу
Касьянова С.Г.
4.    Інноваційний форум НУШ - перспективи та виклики.
Мороз С. А.
 5. Нова українська школа. Ранкові зустрічі.
Яковенко О.В. Приходченко Я. М.  

ІІ засідання
Січень 2019 р.

1. Панельна дискусія. Дослідницька діяльність, як спосіб стимулювання  пізнавальної активності учнів початкових класів.
Малишевська Л.Л.

2. Метод проектів - ефективний засіб соціалізації учнів.
Філякіна М.М

3. Нова українська школа. Я досліджую світ.
Пахарчук І.В., Баглай Д.Г.

4. Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української мови та математики для учнів 4-х класів.
Харзєєва Т.П.

ІІІ засідання
Травень 2019

1.Методичний диспут "Творчість вчителя - це необхідність чи данина моді?"
Всі вчителі

2. Ярмарок ідей. Організація і проведення виставки методичних розробок та виховних заходів.
Всі вчителі
3. Актуальний мікрофон. НУШ, Виклики і перспективи.
Всі члени ММК    

Комментариев нет:

Отправить комментарий